Wednesday, February 10, 2010

siapa punya nih???


Raya Haji tahun lepas..tahun 2009 masa aku balik rumah aku terkezut yang amat tgk ada 5 objek kat belakang rumah aku..Untuk pengetahuan semua aku sangat fobia+alergi dengan objek ini. Sebab aku fobia? ok nnt aku story ye. sebab aku alergi adalah sbb aku rasa geli...haha alergi kah itu? :p Geli nak pegang badannya yang macam lembik-lembik tu..serius aku geli. Takat nak urut2 je tu bole la..Tu pun takut2...heh~!



1st time nampak kat blakang umah trus aku jerit..

"sapa punya ni?",
"kenapa ada benda ni kat umah kita??",
"xmau!xmau!"



dgr mmg kejam kan? tapi serius aku bukan tak suka sampai nak kecikkan hati depa. no no tak tak bukan. tapi mmg aku tak suka lah... dah la dgn bau2 yg sgt lah kadang2 'harum' tu kan? nak tau apa yang aku maksudkan?? sila scroll ke bwh ye..


**


**


**


**


**


**


**


**


**




inilah yg aku maksudkan.sekali 5 ekor ko! ha ambik! serius aku bising2..pastu mak aku cakap

"biaqla, comel apa depa"
"kesian nak buang, kecik2 lagi"


then aku hanya jawab "ok"
dah jawab ok tu bleh plak aku dok tgk gelagat2 depa ngan ibu depa. serius aku admit mmg comel gila! tapi aku tgk dari jauh ja la..nak p dekat jgn harap apatah lagi nak pegang..ok sila ketawa beramai2...miahahahaha~


adik dengan mak aku siap bagi nama lagi..black/si tam, garfield, comel dan tompok.
masing2 ada gelagat masing2..ni mak aku yg cita kat aku~

  • black - sangat suka mengalah..terutama time makan.
  • garfield- sgt garang. suka nak konker makanan sorang2 dia padahal selalu mak aku dah bahagi2 kan dah. lg 1 kalo dia jmp katak, dia suka main2 dgn katak smbil tampar2 bontot katak..sila bayangkan..ehehee :p
  • comel- sgt bijak&suka panjat2..kalo time lapar, dia cam jadi wakil adik-bradik yg lain menyelit masuk ikut tingkap sbb dia ja yang pandai menyelit(macam mana dia menyelit pon xtau la) then muncul kat ruang tamu sambil "meow,meow" ohh comellllnya~ :p
  • tompok - tompok ni pendiam+pemalu. :)

hallloooo halloooo comeynya..~ ini si comel & si tompok~



tapi masa aku balik cuti hari wilayah aritu, ibu depa dah xdak..hilang p mana pon xtau la..kesian tggal depa 4 bradik sj.. masing2 pon dah besar sket..tapi maapla aku xsnap plak gambaq2 depa dah besar..hukhuk~



ok.aku mengaku, aku dah bole terima. nasib baik korang comey yg amat tau!haha. tpi kalo nak suh aku pegang tu mmg tak la ye.sori.aku geli+takot kot..haha. dah bole trima kehadiran depa kat umah pon dah ok kan.. :) tapi kadang2 aku bising juga kalo ada terbau busuk2 kalo depa poo, dari blakang umah. sbb dulu aku sangat suka bising bila bau busuk tu datang dari umah jiran yang sekarang ni dah pindah..




@--> Ohhh lupa plak..meh aku cite sbb aku fobia ngan kucing.. masa aku kecik2 dulu aku ada sejarah yang tak best dengan kucing ni...nak tau apa? macam segan plak nak cerita..tapi xpa cerita jugak lah.. dah janji kan..haha.. ok masa kecik2 dlu kat umah ada meja makan yang kna duduk bersila..aku kalo time makan mmg tak kan bersila la..aku suka lunjurkan kaki..tiba2..ngap!! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... arghhhh!sakitnya! nak tau apa? objek tu geget aku!ciiisskek btol..dah la kaler itam pekat..jiran aku punya..serius aku teriak gila2 nak mampos punya..huhu~


oh korang gelak kan aku kuat2 eh...babap kang~ :p

end~

19 comments:

e p i x ____ said...

haha :P kucing cute. kalau tak leh terima hantar je rumah saya. :P

♥CIK SHA♥ said...

dah tau dah..ang x habaq pun aku dah tau..ngahaha...

nisa ~ shasha said...

kucing umah seblah! sila dtg kat hanum! dia suka kucing! :)

rash said...

huhuhu ~ same lah kisah kite..
rash ms kecik kena cakar ngn kucing mase main2 ngn kucing tuh..
trus smpi beso ni xbape nk gemor ngn kucing..
just admire dr jauh jer.. cian kite kn..

sya said...

hehe.sama la kak.sya takut ngan kucing2 ni.haha (:

Kyuubi_85 said...

comelnye kucing2 tu... ish3

aku ada gak kwan yang takut kucing... tak leh dekat.. Siap naik atas meja lagi if ada kucing dekat dgn dia...

zulhilmi bdk blur said...

ni yg jeles ni...
apsal kucing ni bleh kiut dr sy..
haha

zulhilmi bdk blur said...

ni yg jeles ni...
apsal kucing ni bleh kiut dr sy..
haha

Natasha said...

la takut kucing ker? kak tash ada 2 ekor kucing parsi

nuhan said...

@e p i x--> hehe yes mmg sgt cute! tapi sgt takut nk pegang..heee~ :D

@cik sha--> ngahahaha tau apa mek oii? ;p

nuhan said...

@nisa~shasha--> ya ya sila dtg! si garfield kucing sebelah umah yg gemok!nnt kucing tu dtg umah u yg bising2..lalala~ ;p

@rash-->huhu yeke rash..tu la kan..dah jd fobia..tgk dr jauh je la yg mampu..simpati dgn diri sniri..heheh~

@sya--> hehehehehe :)

nuhan said...

@Kyuubu_86--> tu la comel kan?? :)

uishh yeke? aku xde la smpai mcm tu..hehe


@zulhilmi bdk blur--> erkkk ssh tu nk jwb soalan yg tu..haha ;p


@Natasha--> fobia kak tash..hehe.. wahhh yeke kak tash..? mesti cute comel gila kan kucing parsi tu!^^

black_mel said...

haha...geli ker takut dgn kucing?hehe...

♥CIK SHA♥ said...

eleh..kalo p makan kat gerai pantai tu..kalo nmpk kucing..hg la org pertama yg bising...siap angkat2 kaki lg..wekk...

nuhan said...

@black_mel-->uppssss geli kot..kalo takot kompom2 aku jmpa kucing trus aku lari lintang pukang..ngahahaha ;p


@cik sha--> hahaha..yolah takot kang tiba2 dia lompat kat aku time dok mkn..kang naya ja aku jerit..kui3~

miss myeryn said...

seswai benor nama garfield ngn habit die.hahaha

SkreMpes! said...

Saya xde kucing..nak sekor

nuhan said...

@miss myeryn--> hahaha tu la kan..


@SkreMpes!--> hehe nak sekor tu kna tanya adik ngn mak saya dlu..depa sayang sangat sama kucing2 ituu~ kalo mintak ngan saya,saya bagi ja trus semua skali..hahhaha :p

Imam_jrocks said...

Kcing'a lucu2 ehhehe. .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...