Friday, December 11, 2009

Al-Fatihah

td dlm kul 8mlm camtu dpt msg dr amar :

"salam.wei ang tau x yg meninggal yg tnjuk kat berita td tu bwp mrsm lgkw batch o3" (lebih kurang camni la msg pakcik tu td)

aku terkejut. meninggal?aku knal ka org tu? xtau pun sbb aku xtgk berita. then aku bc msg kuat2 lam keta. ms ni aku ngn housemate p pasar mlm kat putarjaya. Pastu ain habaq kata td dia ada bc paper on9 ada pengantin baru kawen 4 jam accident n meninggal. Trus aku tny amar. Then he said

"a'ah yg tu la. Tapi ang xknai. Dia msuk mrsm lgkw ms form4 dlu."

Aku sgt simpati kepada isteri dia. baru selesai akad nikah, baru cium tgn suami. alih2 suami pergi meninggalkan dia buat selamanya..Semoga isteri arwah tabah menghadapi dugaan ni.

Kemudian sampai ja umah aku on toshi. Nak on9 sbb nak tolong topap kat leha. Buka bharian , utusan 0n9 cari berita yg berkenaan. Pastu buka bukumuka. Then ada msg kat inbox dr Farah Liey

"ingin memaklumlah bahawa suami kepada rakan kita Teh afifah telah kembali ke rahmatullah hari ini..tlong sedekahkan al-fatihah kepadanya ya..semoga roh nya dicucuri rahmat..ammiiinnnn..."

Rasa cam terkejut sgt sesak nafas sbb dpt tau hal2 begini dlm ms yg sama. Dalam hati

"eh bila teh kawen? xdgr brita pun kata nk kawen. Mayb aku yg xtau kot"

Then tgk post kwn2 kat wall fb rupa2nya suami teh yg terlibat dlm kemalangan yg amar bgtau aku td tu. Kesiannya dia. Baru ja kawen. Lum sempat sanding lagi. Aku sebak. Air mata aku hampir jatuh. Sungguh. Berat dugaan ini. Kalau aku, pitam rasanya. Aku xrapat sgt dgn teh ms skolah menengah dlu. Just knal senyum2 say hye2 bye2 gtu2 ja sbb kami 1 batch kat beseri dlu. Semoga teh afifah tabah hadapi ujian ni. Teh kna kuat. Teh kna luar biasa kuat semangat hadapi dugaan ini. Semua ini ujian dr-Nya. Salam takziah buat teh sekeluarga. Al-Fatihah utk arwah suami serta arwah mertuanya~

ni link dr bharian on9:


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...